وبلاگ ادبستان ؛عقیل پورخلیلی

در حق من هرکه خواهد هر چه گوید گو بگوی / من نخواهم داشت دست از دامن دلدار خویش

وبلاگ ادبستان ؛عقیل پورخلیلی

در حق من هرکه خواهد هر چه گوید گو بگوی / من نخواهم داشت دست از دامن دلدار خویش

شاد بودن بهانه ای برای خوشبختی !!!

همیشه در زندگی تان همزمان دلایلی برای شادی و دلایلی برای ناراحتی وجود دارد .

خوشبختی شما بستگی به این دارد که به نعمت هایتان فکر کنید تا مشکلات و کمبودهای زندگیتان .

هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی

کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را              ( حافظ )

یکی از مهمترین جلوه های سعادت و نیکبختی ،داشتن دوست است که در ادبیات به آن محبوب یا معشوق می گوییم . دوست واقعی در واقع همان نعمتی است که سرمنشأ شادی و مستی در وجود انسان است و خوشبختی انسان را به همراه دارد :

اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت

باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود         ( حافظ )


مقام امن و می بی‌غش و رفیق شفیق

گرت مدام میسر شود زهی توفیق

جهان و کار جهان جمله هیچ بر هیچ است

هزار بار من این نکته کرده‌ام تحقیق

دریغ و درد که تا این زمان ندانستم

که کیمیای سعادت رفیق بود رفیق           ( حافظ )


بیاموزمت کیمیای سعادت

ز همصحبت بد جدایی جدایی           ( حافظ )

     

نظرات 3 + ارسال نظر
بهنام امینی کلاس 204 چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 00:32

باران که می آید...
یک نفر،
با لبخندی ، نفس عمیقی می کشد و می گوید: واو چه بوی خوشی می آید
و یک نفر
با چشمانی خیس تر از خیابان
کارتون هایش را جمع می کند و می گوید: خدایا تمام زندگی ام خراب شد...

زیبا بود .

alireza پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 19:02 http://alirezamohebbi.blogsky.com/

کاری نکنید که جنگ آغاز شود
حال من و تو دوباره ناساز شود
وقتی همه در سینه کبوتر داریم
درب قفس گرگ چرا باز شود

alireza دوشنبه 2 شهریور 1394 ساعت 21:40 http://alirezamohebbi.blogsky.com/

صبحگاهان در چمن مرغان آوا میکنند
روح را آوازهای عشق شیدا میکنند
چون تبسم غنچه های شوخ و رعنامیکنند
باور نو بهاران شور بر پا میکنند



طلعت بصاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد