وبلاگ ادبستان ؛عقیل پورخلیلی

در حق من هرکه خواهد هر چه گوید گو بگوی / من نخواهم داشت دست از دامن دلدار خویش

وبلاگ ادبستان ؛عقیل پورخلیلی

در حق من هرکه خواهد هر چه گوید گو بگوی / من نخواهم داشت دست از دامن دلدار خویش

چند رباعی از امام خمینی ( ره ) !!!

آن دل که به یاد تو نباشد ،‌ دل نیست

قلبی که به عشقت نتپد ، جز گِل نیست

آن کس که ندارد به سر کوی تو راه

از زندگی بی ثمرش حاصل نیست


در محفل دوستان بجز یاد تو نیست

آزاده نباشد آنکه آزاد تو نیست

شیرین لب و شیرین خط و شیرین گفتار

آن کیست که با این همه ، فرهاد تو نیست


افسوس که عمر در بطالت بگذشت

با بار گنه بدون طاعت بگذشت

فردا که به صحنه ی مجازات روم

گویند که هنگام ندامت بگذشت


صوفی ! به ره عشق صفا باید کرد

عهدی که نموده ای وفا باید کرد

تا خویشتنی ، به وصل جانان نرسی

خود را به ره دوست فنا باید کرد


صوفی ! به ره دوست سفر باید کرد

از خویشتن خویش گذر باید کرد

هر معرفتی که بوی هستی تو داد

دیوی است به ره ، از آن حذر باید کرد


ابروی تو قبله ی نمازم باشد

یاد تو گره گشای رازم باشد

از هر دو جهان برفکنم روی نیاز

گر گوشه ی چشمت به نیازم باشد


موسی نشده ، کلیم کی خواهی شد ؟

در طور رهش مقیم کی خواهی شد ؟

تا جلوه ی حق تو را ز خود نرهاند

با یار ازل ندیم کی خواهی شد ؟


جز یاد تو در دلم قراری نبُوَد

ای دوست به جز تو غمگساری نَبُوَد

دیوانه شدم ز عقل بیزار شدم

خواهان تو را به عقل کاری نبود


نظرات 4 + ارسال نظر
محمدرضا فتحی کلاس 204 جمعه 6 آذر 1394 ساعت 01:10

یه روز یه استاد فلسفه میاد سر کلاس و به دانشجوهاش میگه:
امروز میخوام ازتون امتحان بگیرم ببینم درسهایی رو که تا حالا بهتون دادمو خوب یاد گرفتین یا نه…!
بعد یه صندلی میاره و میذاره جلوی کلاس و به دانشجوها میگه:

با توجه به مطالبی که من تا به امروز بهتون درس دادم، ثابت کنید که این صندلی وجود نداره؟!
دانشجوها به هم نگاه کردن و همه شروع کردن به نوشتن روی برگه…
بعد از چند لحظه یکی از دانشجوها برگه شو داد و از کلاس خارج شد…
روزی که نمره ها اعلام شده بود، بالاترین نمره رو همون دانشجو گرفته بود !
اون فقط رو برگه اش یه جمله نوشته بود:
.
کدوم صندلی ؟

محمدرضا فتحی کلاس 204 جمعه 6 آذر 1394 ساعت 01:07

سلام استاد



مثل همیشه عالی و بی نظیر



موفق باشین

سید رضا پرپینچی 204 یکشنبه 1 آذر 1394 ساعت 18:35 http://Facebook / rezamousavi

سلام
یهنی باید چهار مورد از اینارو حفظ کنیم؟

خیلی عالی بود مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد